Actualitat

<< Altres noticies

Exposició "Teníem por, però calia sortir"

La lluita de l’activisme LGTBIQ+ a l'estat espanyol.

Del 19 de juny al 12 de juliol de 2026 a l’ Espai Macià.

Inauguració i visita guiada: divendres 19 de juny a les 19 h.

L'Espai Macià acull l'exposició "Teníem por, però calia sortir", un recorregut visual i testimonial sobre la lluita, encara vigent i necessària, dels activistes del col·lectiu LGTBIQ+ a l'estat espanyol.

"Teniem por, però calia sortir" és un homenatge a totes aquelles persones —lesbianes, gais, trans, bisexuals, queers— que han tingut la valentia de visibilitzar-se, de lluitar pels seus drets, de desafiar les estructures patriarcals i heteronormatives que les oprimien. L'exposició recorre la lluita LGTBIQ+ des dels inicis clandestins del moviment, a través de les dècades més dures de repressió, fins als assoliments actuals.

L'exposició s'inaugurarà el divendres 19 de juny a les 19 h amb una visita guiada oberta al públic a càrrec d’Aitor Fernández, fotògraf i membre de l’Associació Date Cuenta.

L'exposició romandrà oberta del 19 de juny al 12 de juliol de 2026 en l'horari habitual de l'Espai Macià.



Espai Macià

Plaça Ramon Arqués, 5
25400 Les Borges Blanques

Tel. 973 140 874

També som a:

  • Facebook
  • Twitter
  • Youtube
  • Instagram

© Espai Macià, tots els drets reservats

  • Ajuntament de les Borges Blanques
  • Fons Europeu FEDER
  • Memorial Democràtic
  • Institu d'Estudis Ilerdencs
  • Generalitat de Catalunya. Departament de Cultura
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Diputació de Lleida. Patronat de Turisme
  • Ruta del Vi. Lleida. Costers del Segre